11 pomysłów na pozyskiwanie klientów online

11 pomysłów na pozyskiwanie klientów online

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak pozyskać nowych klientów w Internecie? Nie ma na to jednej niezawodnej recepty, ale co najmniej kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci to osiągnąć. Internet jest idealnym miejscem do promocji Twojego biznesu. Zdecydowana większość użytkowników korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia produktu, usługi lub firmy.  Dlatego, jeśli chcesz przyciągnąć klientów online, powinieneś najpierw zadbać o to, aby być widocznym w Internecie. Istotne jest również zrobienie dobrego wrażenia na użytkownikach, zdobycie ich zaufania, a następnie uświadomienie im, dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty.       W dzisiejszym artykule przedstawiamy aż 11 sposobów, jak to osiągnąć.

1. Reklama w Google.

Jeśli chcemy skupić się na pozyskiwaniu klientów w Internecie, reklama w Google może być świetnym pomysłem. Warto zainteresować się:

  • Google AdWords,
  • Google Merchant Center,
  • Google Moja Firma.

Każda z prezentowanych usług ma swoje unikalne funkcje i sposoby na promocję Twojej firmy.

2. Reklama w mediach społecznościowych.

To jest oczywiste. Ale jeszcze raz przypomnimy, że media społecznościowe to świetny sposób na darmową i płatną reklamę, gdzie możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, pod warunkiem, że potrafimy tworzyć atrakcyjne treści.

3. Wpisy na blogu i content marketing.

Blog firmowy to świetny pomysł na pozyskiwanie klientów w Internecie oraz kluczowy czynnik pozycjonujący w wyszukiwarkach. Stawiając na wartościowe treści, wygenerujesz więcej odwiedzających, zbudujesz nowe relacje w sekcji komentarzy i – co najważniejsze – zdobędziesz linki zwrotne.

4. Ulepszona nawigacja i mobilna wersja strony.

Nawet najlepsze treści na nic się zdadzą, jeśli nasza strona będzie zbyt wolna i nieatrakcyjna.

5. Wykorzystaj siłę pozytywnych opinii

Dostęp do Internetu daje każdemu możliwość szybkiej i rzetelnej oceny oraz weryfikacji firm, marek, produktów czy usług. Między innymi z tego powodu warto dbać o dobry wizerunek w sieci.

6. Rabaty, promocje, wyprzedaże, raty itp.

Rabaty, promocje sprzedażowe i gratisy są elementem sprzedaży i dźwignią handlu, korzystaj z tego.

7. Reklama na portalach branżowych

Poprzez reklamę na portalach branżowych dotrzemy do osób zainteresowanych konkretnymi usługami.

8. Wykorzystaj swoje referencje

Jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych perspektyw jest pokazanie tych już istniejących. Jeśli wiesz, że dostarczyłeś swojemu klientowi pozytywnych doświadczeń, poproś go o referencje.

9. Dbaj o aktualność treści

Konsekwentne aktualizowanie swojej strony internetowej i kont w mediach społecznościowych z nowymi treściami to świetny sposób, aby utrzymać się na bieżąco i pokazać klientom, że jesteś aktywnie zaangażowany w swojej branży.

10. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Stworzyłeś stronę internetową dla swojej marki, ale nie dostajesz żadnych kliknięć? Oznacza to, że potrzebujesz Search Engine Optimization, czyli w skrócie SEO, które składa się z wielu technik i strategii, aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach.

11. E-mail marketing

E-mail marketing oferuje bardzo skuteczny sposób komunikacji z klientami. Nawet jeśli ludzie nie mają kont w mediach społecznościowych, mają adresy e-mail. A używając poczty elektronicznej, możesz dotrzeć do dużej liczby osób przy minimalnych kosztach.

Skomentuj:
Komentarz
Name
Email