28 / 01 / 2020

Dlaczego inwestorzy nie ogłaszają się na portalach?

Ochrona informacji finansowych na temat sytuacji inwestora

 

            W odpowiedzi na pytanie, jak znaleźć inwestora, pojawia się problem, dlaczego inwestorzy nie ogłaszają się na portalach internetowych. Powszechnie dostępne spisy inwestorów i serwisy inwestorów nie obejmują zwykle kwot finansowych, jakie dany inwestor jest w stanie przeznaczyć na ewentualne wsparcie innowacyjnego projektu. Inwestorzy chronią swoje informacje finansowe i niechętnie dzielą się informacjami, które mogłyby zdradzić ich sytuację finansową konkurentom.

Wycena wsparcia inwestycji jest przedmiotem indywidualnej umowy ze zleceniodawcą, który ogłasza się, że sprzeda biznes. Inwestorzy nie widzą potrzeby podawania nawet widełek kwot finansowych, jakie mogą zaoferować potencjalnym klientom.

Ponadto, inwestorzy aktywnie działający na rynku i mający wiele zleceń oraz możliwości co do potencjalnej współpracy przy kupnie firmy nie czują często potrzeby dodatkowego ogłaszania się na portalach internetowych.

 

Obawa przed natarczywym kontaktem ze strony pomysłodawców projektów

 

Inwestorzy nie ogłaszają się na portalach internetowych, ponieważ obawiają się, że pomysłodawcy różnych projektów będą wysyłać im niezliczone wiadomości co do propozycji współpracy. Nie każdy pomysł na biznes jest potencjalnie wartościowy i perspektywiczny. Inwestorzy nie chcą tracić czasu na analizę tak wielu projektów, z których znaczna część może być po prostu nietrafiona pod względem proponowanych rozwiązań biznesowych. Chronią się przed wieloma niepotrzebnymi mailami czy kontaktami telefonicznymi.

Inwestorzy nie mają czasu uświadamiać każdego klienta o tym, że jego pomysł biznesowy ma luki i błędy oraz okaże się zapewne niedochodowy. Wielu klientów myśli tylko o tym, jak znaleźć inwestora, nie przygotowując wcześniej odpowiednio swojego projektu pod względem merytorycznym w ramach skalkulowanego modelu biznesowego.

 

Samodzielność decyzji inwestora. Dobrze znane portale osób poszukujących inwestora

 

Inwestor obawia się o wiarygodność potencjalnych partnerów dysponujących nowym pomysłem. Dobrym sposobem na przełamanie oporu może być skorzystanie przez inwestora z wyszukiwania klientów w portalach internetowych o dużej bazie klientów i dużym zasięgu oraz dłużej funkcjonujących w Internecie. Przykładem jest tutaj serwis internetowy https://gaininvestors.pl/.

W takich portalach internetowych inwestor ma dostęp do kluczowych informacji o klientach. Informacje dotyczą zarówno lokalizacji inwestycji, branży działalności, typu ogłoszenia oraz zakresu oczekiwanego kapitału na inwestycję.

powrót do listy artykułów