13 / 02 / 2020

Sprawdzone sposoby na pozyskanie nowych klientów

Samodzielna reklama a kampanie partnerskie we współpracy z agencjami reklamowymi

 

            Chcąc zareklamować ogłoszenie „sprzedam firmę”, „kupię firmę”, „szukam wspólnika”, poszukując firmy do inwestycji albo dążąc po prostu do zwiększenia rozpoznawalności jakiegoś produktu w krótkim czasie, niezbędne mogą okazać się kampanie partnerskie. Współpraca z uznanymi agencjami reklamowymi przynosi wymierne rezultaty i pozwala w krótkim czasie zdobyć nowych klientów.

Jako przedsiębiorca możesz zacząć reklamować produkty także samodzielnie, stosując do tego kreatywne rozwiązania, takie jak personalizowane wizytówki, atrakcyjne gazetki reklamowe, czy lokalne portale ogłoszeniowe. Inny ciekawy sposób to wizualna prezentacja produktu, zarówno podczas targów i wystaw, jak również w Internecie (w trakcie recenzji pisanych na blogu lub wideo w YouTube).

 

Pozyskiwanie klienta za pomocą narzędzi wirtualnych

 

            Niezbędnym sposobem pozyskania klienta jest aktywność przedsiębiorcy w Internecie ze względu na możliwości, jakie oferuje to medium. Najważniejsze rozwiązania to reklama w Google, w tym pozycjonowanie stron internetowych, działania promocyjne w mediach społecznościowych (zwłaszcza na Facebooku czy LinkedIn), a także usprawnienie funkcjonowania firmowej strony internetowej. W tym ostatnim przypadku ważnym rozwiązaniem jest wykonanie mobilnej wersji strony, dzięki której klienci łatwiej zapoznają się z treściami publikowanymi na stronie. Dobre efekty mogą przynieść też atrakcyjny newsletter, nienachalny e-mail marketing, blogi firmowe oraz artykuły SEO.

Warto również rozejrzeć się, jakich stron w Internecie szukają różne grupy klientów i zaproponować partnerom na tych stronach wpisy sponsorowane albo wpisy gościnne. By pozyskać nowych klientów można także zadbać o marketing szeptany – tworzyć tematy na forach internetowych i nieformalnie monitorować, jak zmieniają się opinie konsumentów o naszych produktach. Klientów inwestycyjnych należy przenosić z kolei na spisy inwestorów i serwisy inwestycyjne, gdzie mogą znaleźć więcej informacji na temat reklamowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego.

Okresowe rabaty i promocje cenowe produktów

 

            Wielu klientów poszukuje rabatów cenowych, wyprzedaży, atrakcyjnych sposobów finansowania zakupu (na przykład rat), czy okresowych promocji na różne produkty. Okresowe obniżanie cen to dobry sposób na przyciągnięcie nowych klientów. W Internecie istnieje ponadto wiele serwisów zbierających promocje cenowe (na przykład Groupon). Warto zainteresować się możliwością zareklamowania oferty firmy w tych serwisach, aby w krótkim czasie pozyskać nowych klientów. Niektórym osobom można wręczyć dodatkowo gadżety firmowe lub próbki produktów, aby wzmocnić oddziaływanie okresowych rabatów i promocji cenowych.

powrót do listy artykułów