20 / 02 / 2020

Jak skutecznie reklamować swój biznes?

Tradycyjne formy reklamy biznesu

 

            Przez lata przedsiębiorcy reklamowali swój biznes tradycyjnymi kanałami promocji, w tym reklamą telewizją, radiową i prasową, przy pomocy billboardów, zapytaniami telefonicznymi klientów, czy też ulotkami handlowymi. Rozwiązania te wymagają jednak pewnych nakładów finansowych na reklamowanie biznesu. Inaczej klienci nie dowiedzą się, że chcesz kupić firmę, sprzedać firmę, czy znaleźć inwestora albo że szukasz wspólnika.

Oprócz tego, przedsiębiorca może reklamować swój biznes na targach, wystawach oraz spotkaniach branżowych. Niektórzy reklamują biznes także dzięki rozwiązaniom dostarczanym w ramach współpracy z agencjami reklamowymi. Nadal są to popularne narzędzia reklamy, ale obecnie uzupełnia się je o nowoczesne formy docierania do odbiorców. Niezbędne jest zaistnienie przedsiębiorcy w przestrzeni Internetu, by dotrzeć do dużej liczby klientów.

 

Aktywność przedsiębiorcy w social media

 

            Aktywność w mediach społecznościowych (social media: Facebook, LinedIn) to podstawowy warunek skutecznej reklamy biznesu w XXI wieku. Wiele osób szuka odpowiedzi na pytania, jak znaleźć inwestora lub w co zainwestować właśnie w social media. Użytkownicy dzielą się tam ponadto opiniami na temat firm oraz towarów i usług. Social media to przydatne narzędzie marketingu internetowego. Aby skutecznie reklamować biznes, przedsiębiorca powinien udzielać się za pośrednictwem profilu firmy na Facebooku, a nie tylko bazować na firmowej stronie internetowej. Inne social media do promocji biznesu to Twitter czy YouTube.

 

Reklama w oparciu o marketing treści

 

Biznes można reklamować także za pomocą prowadzenia wideo, pisania bloga, zamieszczania artykułów sponsorowanych, a także nagrywania podcastów. Wszystkie te rozwiązania wymagają dostępu do Internetu. W marketingu treści chodzi o zwrócenie uwagi klienta, przyciągnięcie go do firmy, zainteresowanie ofertą, a przede wszystkim zbudowanie relacji opartej na zaufaniu.

 

Serwisy i portale inwestorów

 

            Interesującym sposobem reklamowania biznesu mogą być serwisy inwestorów. Przykładowym serwisem jest https://gaininvestors.pl/ jako ogólnopolski portal, gdzie osoba może znaleźć wspólnika, kupić firmę, sprzedać biznes i zareklamować firmę do inwestycji. Obecność przedsiębiorcy na branżowych portalach biznesowych to ważny sposób reklamowania biznesu. To rozwiązanie pozwala przede wszystkim dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnymi produktami czy inwestycjami, w tym nawiązać współpracę z klientami.

 

powrót do listy artykułów