Co to jest MLM? Garść najważniejszych informacji na ten temat.

Co to jest MLM? Garść najważniejszych informacji na ten temat.

Marketing wielopoziomowy, MLM lub marketing sieciowy to struktura i sposób działania firmy, oparty na sprzedaży produktów przez osoby niezatrudnione. Zarobki uczestników zależą od planu marketingowego obowiązującego w organizacji. Multi-level marketing pozwala sprzedawcom na tworzenie osobistych struktur swoich współpracowników, od których obrotu otrzymywane są dodatkowe prowizje. Każdy sprzedawca w marketingu wielopoziomowym ma możliwość zbudowania własnej struktury sprzedawców.

Ten rodzaj działania łączy w sobie dwie ważne koncepcje. Po pierwsze, jest to marketing, tzn. przekazanie produktu lub usługi od usługodawcy lub producenta do odbiorcy. Pojęcie “wielopoziomowe” z kolei odnosi się w tym przypadku do systemu obliczania wynagrodzenia poszczególnych dystrybutorów, czyli osób odpowiedzialnych za dostarczenie produktu lub usługi do użytkownika końcowego. Zatem strategią firm działających w oparciu o marketing sieciowy jest dystrybucja produktu poza tradycyjną siecią sklepów.

Aby zrozumieć ideę MLM, należy najpierw zbadać sposób funkcjonowania firm w dzisiejszych czasach. Jak wiadomo, marketing jest jednym z głównych czynników decydujących o dochodach i zyskach firmy. Nawet najlepszej jakości produkt nie zostanie kupiony, jeśli nie będzie o nim wiedzieć wystarczająco dużo ludzi. Dlatego duże firmy nie oszczędzają na drogich spotach reklamowych, billboardach czy kampaniach za pośrednictwem Internetu.


Taka strategia, choć stosowana przez największych gigantów biznesu, ma swoje wady. W przypadku takich firm koszty produkcji są zazwyczaj dość nieznaczne. Większa część pieniędzy, które klient płaci za produkt, jest po prostu wydawana na reklamę. W przypadku dużych przedsiębiorstw możliwe jest zbilansowanie kosztów dystrybucji w celu zaoferowania konkurencyjnej ceny. Jednak w przypadku firm rozpoczynających działalność lub małych przedsiębiorstw, w pewnym momencie przedsiębiorcy znajdują się w sytuacji, w której nie są w stanie dotrzeć do tak wielu klientów jak giganci biznesowi. To właśnie dlatego narodziła się koncepcja marketingu wielopoziomowego. Została ona stworzona po to, by zintensyfikować liczbę klientów, do których dany produkt trafia, nie ponosząc przy tym kolosalnych wydatków na promocję.


Multi-Level Marketingu konieczne jest stworzenie specyficznej sieci partnerów, którzy razem z nami będą sprzedawać produkty firmy. Na przykład, jeśli trzech naszych znajomych zapisze się do programu w oparciu o nasze przekonania, otrzymamy część prowizji również z ich sprzedaży. Dodatkowo, jeśli każdy z nich zachęci swoich trzech znajomych do przystąpienia do programu, otrzymamy prowizję nie od trzech, ale od dwunastu osób.


Brzmi to wprawdzie prosto i dość korzystnie. W chwili obecnej trudno jest osiągnąć duże zyski pracując jako partner MLM, ponieważ klienci mają tendencję do zachowywania ostrożności przy nowych produktach i ponieważ trudno jest zbudować tak dużą sieć klientów, że byłoby to opłacalne.

Skomentuj:
Komentarz
Name
Email