Jak tworzyć oferty biznesowe?

Jak tworzyć oferty biznesowe?

Przygotowanie ogłoszenia lub oferty biznesowej wydaje się stosunkowo prostym zadaniem, dlatego często nie poświęca się mu tyle uwagi, na ile zasługuje. Tymczasem sposób, w jaki ją przygotujesz, może znacząco wspomóc lub utrudnić proces sprzedaży firmy, poszukiwania inwestorów czy pozyskiwania partnerów biznesowych. Jak zatem przygotwać ofertę, aby przyciągała uwagę inwestorów? Jak stworzyć pozytywny wizerunek swojej oferty lub usług? O tym właśnie będziemy dzisiaj mówić, więc zrób sobie herbatę i rozsiądź się wygodnie w fotelu, bo sporo się dowiesz na ten temat.

Kluczowe informacje o działalności firmy

Przy sprzedaży firmy, poszukiwaniu inwestorów lub poszukiwaniu klientów i partnerów biznesowych, opis działalności firmy odgrywa kluczową rolę. W tej części powinieneś przedstawić czym zajmuje się Twoja firma, jakie produkty lub usługi oferuje, jakie są jej mocne i słabe strony, jakich ma pracowników i wszystko inne, co może zainteresować potencjalnego klienta. Dodatkowo możesz zamieścić kilka szczegółów, takich jak forma prawna firmy, liczba pracowników, lokalizacja przedsiębiorstwa, informacje o sytuacji rynkowej, ewentualne plany rozwoju, itp.  Pamiętaj, że tworząc opis chcesz wzbudzić zainteresowanie potencjalnego kupca, inwestora lub partnera, dlatego staraj się podawać szczegółowe informacje i nie pisz nieprawdy. Zastanów się, jakie informacje chciałbyś zobaczyć w ogłoszeniu, szukając firmy na sprzedaż i umieść je we własnej ofercie biznesowej.

Szczegółowy opis sytuacji finansowej

Kolejną kwestią są finanse. Przygotowując ofertę biznesową na sprzedaż firmy, będziesz potrzebował wszelkich informacji na temat sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, a także prognoz dotyczących przyszłej działalności i rozwoju. Zbierz szczegółowe dane finansowe – najlepiej za ostatnie dwa lub trzy lata. Rozumiemy, że możesz nie chcieć lub nie być w stanie upublicznić tych informacji, więc jest to opcjonalne. Pamiętaj jednak, że tego typu informacje mogą zachęcić potencjalnego nabywcę do skontaktowania się z Tobą. Tak czy inaczej, dobrze jest przygotować dokumenty finansowe, które i tak będą potrzebne do negocjacji z kupującym.

Określ oczekiwaną cenę

Dokładnie przeanalizuj wszystkie informacje finansowe i prognozy na przyszłość dla firmy i określ przedział cenowy, czyli najniższą i najwyższą cenę, jaką chciałbyś uzyskać ze sprzedaży firmy.  Będzie to punkt wyjścia do dalszych negocjacji, ale nie należy sztucznie zawyżać ceny, gdyż może to odstraszyć potencjalnych nabywców. Monitoruj popularność swojej oferty i sytuację na rynku, aby sprzedać firmę po jak najlepszej cenie, bez zbytniego przedłużania procesu. Na tej podstawie można spróbować dopasować cenę do zainteresowanej strony.

To są najważniejsze elementy, jeśli chodzi o tworzenie atrakcyjnej oferty sprzedaży, więc pamiętaj, aby wziąć pod uwagę nasze rady, gdy będziesz zaczynał swoją własną ofertę.

Skomentuj:
Komentarz
Name
Email