Znaczenie i przykłady lead magnets

Znaczenie i przykłady lead magnets

Lead magnets to termin marketingowy na bezpłatny przedmiot lub usługę, który jest przekazywany w celu zebrania danych kontaktowych; na przykład, lead magnets mogą być próbne subskrypcje, próbki, białe papiery, e-newslettery i bezpłatne konsultacje. Marketerzy używają lead magnets do tworzenia leadów sprzedażowych. Marketerzy starają się przekształcić leady w płatnych klientów produktu lub usługi, albo mogą wprowadzać do obrotu niepowiązane ze sobą oferty. Lead magnets są natomiast terminem handlowym na bezpłatny produkt lub usługę, których celem jest zebranie informacji kontaktowych. Przykładami lead magnets są abonamenty próbne, próbki, biuletyny informacyjne i bezpłatne profesjonalne konsultacje. Lead magnets są wykorzystywane przez marketerów do tworzenia leadów sprzedażowych. Specjaliści ds. marketingu starają się jednak przekształcić te leady w zyskownych klientów towarów lub usług, lub mogą wprowadzić niezależne oferty. Lead magnets są poza tym darmowymi bonusami, darmowymi ofertami, materiałami w zamian za zapisanie się. 

Kilka pomysłów na sukces lead magnets dla Twojej firmy

Darmowy kurs, krótki przewodnik lub arkusz informacyjny za pośrednictwem poczty elektronicznej


Kurs mailowy może być świetny i łatwy w tworzeniu lead magnets. Zamiast wysyłać cały materiał do nauki na raz, podziel go na mniejsze zestawy, lekcje lub etapy i wyślij jeden po drugim. W ten sposób oferujesz swoim subskrybentom coś wartościowego w dłuższym okresie czasu, a ponieważ nie wysyłasz wszystkich materiałów z kursu od razu, masz szansę na zbudowanie silniejszej relacji z klientami. Wymiana informacji jest bezpośrednia i oczywista w przypadku przewodnika lub źródła informacji. Informacje kontaktowe są powszechnie potrzebne do umieszczania prospektów w lejku sprzedażowym, gdzie progresywny kontakt kieruje je w stronę faktycznego zakupu. Ten rodzaj lead magnets jest dość często ekstremalnym argumentem zachęcającym użytkowników do dostępu do treści.

E-booki, przewodniki i białe gazety


Wiele osób nadal lubi czytać dłuższe typy tekstów. E-booki, przewodniki i białe papiery są doskonałymi lead magnets, które mogą pomóc w szybszym tworzeniu bazy adresowej. Chociaż trzeba poświęcić dużo czasu na ich przygotowanie i mieć odpowiednie oprogramowanie, jeśli chcesz, aby dobrze wyglądały, jeśli są dobrze przygotowane, to jednak zachowują ważność przez dłuższy czas, więc możesz z nich korzystać przez wiele lat. Mają one również pozytywny wpływ na profesjonalny wizerunek firmy.

Materiały wideo


Niektórzy preferują krótkie i łatwo zrozumiałe treści – takie jak filmy i spoty informacyjne. Filmy wideo dobrze sprawdzają się zarówno jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników, jak i budowanie bazy danych. W zależności od rodzaju filmu i jego tematyki, niektóre z nich można oglądać podczas robienia czegoś innego, zwykle nie wymagają tyle uwagi, co inne rodzaje treści – dlatego odnoszą taki sukces. Chociaż nie wszystkie filmy wideo nadają się na lead magnets, wiele można w ten sposób wykorzystać. Na przykład wywiady z ciekawymi gośćmi, porady lub tutoriale, przykłady dobrych strategii i oczywiście webinaria.

Skomentuj:
Komentarz
Name
Email